Strom lidožrout - inspirace od Miloslavy Čechlovské

Lekce Strom lidožrout je určena žákům 4. - 8. třídy ZŠ (předmět dramatická výchova). Vede žáky k dramaturgickému a režijnímu uvažování.
Lekce byla převzata z webových stránek školy ZŠ Kunratice - https://www.zskunratice.cz/ucitele/predmety-skolni-vzdelavaci-program/dramaticka-vychova/domaci-vyuka/dv-4-8-tr-24-4-25-5-2020.8198

  1. Přečti si pohádku Strom lidožrout.
  2. Napiš uzlové body, které by v divadelní inscenaci neměly chybět. Například: ošklivé království, bál, strom lidožrout atd. Místo psaných uzlových bodů můžeš také vytvořit obrázkovou osnovu.
  3. Napiš téma, kterým by se mohla divadelní inscenace zabývat, myšlenku, kterou by mohla divákovi sdělit. Například myšlenka Červené Karkulky je „Když někdo neposlechne rodiče, riskuje.“
  4. U každého uzlového bodu, který sis napsal/a, si zkus představit, jak bys ho divadelně ztvárnil/a. Vlastně si představíš celou inscenaci. Nemusíš to nikam psát. Prostě si představ, kdybys byl/a režisér/ka divadelního souboru, jakou inscenaci bys stvořil/a.
  5. Přečti si scénář. Překvapilo tě něco?
  6. Podívej se na záznam inscenace Strom lidožrout. Hrály ji děti ze sedmé třídy (ze souboru Malé Bezejména), které si inscenaci spolu s učitelem vytvořily. Překvapilo tě něco? Shodují se uzlové body scénáře s těmi tvými? Řeší scénář stejné téma, jaké sis určil/a ty?
  7. Napiš vlastní úvahu nad tím, jak se inscenace liší od tvých představ i od předlohy, co se ti líbí a co bys udělal jinak. Nezapomeň porovnat uzlové body a téma (myšlenku) inscenace.

Komentáře