Lekce Strom lidožrout je určena žákům 4. - 8. třídy ZŠ (předmět dramatická výchova). Vede žáky k dramaturgickému a režijnímu uvažování.
Lekce byla převzata z webových stránek školy ZŠ Kunratice - https://www.zskunratice.cz/ucitele/predmety-skolni-vzdelavaci-program/dramaticka-vychova/domaci-vyuka/dv-4-8-tr-24-4-25-5-2020.8198
Lekce byla převzata z webových stránek školy ZŠ Kunratice - https://www.zskunratice.cz/ucitele/predmety-skolni-vzdelavaci-program/dramaticka-vychova/domaci-vyuka/dv-4-8-tr-24-4-25-5-2020.8198
- Přečti si pohádku Strom lidožrout.
- Napiš uzlové body, které by v divadelní inscenaci neměly chybět. Například: ošklivé království, bál, strom lidožrout atd. Místo psaných uzlových bodů můžeš také vytvořit obrázkovou osnovu.
- Napiš téma, kterým by se mohla divadelní inscenace zabývat, myšlenku, kterou by mohla divákovi sdělit. Například myšlenka Červené Karkulky je „Když někdo neposlechne rodiče, riskuje.“
- U každého uzlového bodu, který sis napsal/a, si zkus představit, jak bys ho divadelně ztvárnil/a. Vlastně si představíš celou inscenaci. Nemusíš to nikam psát. Prostě si představ, kdybys byl/a režisér/ka divadelního souboru, jakou inscenaci bys stvořil/a.
- Přečti si scénář. Překvapilo tě něco?
- Podívej se na záznam inscenace Strom lidožrout. Hrály ji děti ze sedmé třídy (ze souboru Malé Bezejména), které si inscenaci spolu s učitelem vytvořily. Překvapilo tě něco? Shodují se uzlové body scénáře s těmi tvými? Řeší scénář stejné téma, jaké sis určil/a ty?
- Napiš vlastní úvahu nad tím, jak se inscenace liší od tvých představ i od předlohy, co se ti líbí a co bys udělal jinak. Nezapomeň porovnat uzlové body a téma (myšlenku) inscenace.
Komentáře
Okomentovat