Konfliktní situace inspirované karanténou a jejich řešení - inspirace od Radky Kukurugyové

Radka Kukurugyová přináší inspiraci, jak se zabývat tématem koronavirové karantény a možnými konflikty, které z ní vyplývají. Lekce byla realizována pomocí videohovoru.

Téma: Koronavirová karanténa a ja
Skupina: 8-10 detí
Vek: od 8 rokov
Čas: 45 – 60 min

1. Napíš na papier 5 pozitív a 5 negatív toho, že ste ostali vďaka pandémii doma. Potom prečítaj ostatným, čo si napísal (momenty, ktoré sú príliš súkromné, čítať nemusíš). Ostatní si vyškrtávajú tie, ktoré v priebehu čítania už odzneli a tie, keď na nich príde rad, čítať nemusia.

Reflexia: Našli ste viacej potizív alebo negatív? Prekvapilo vás niečo u ostatných spolužiakov?

2) Spomeň si na jednu kritickú situáciu, ktorej si bol účastníkom počas karantény. Nehovor o nej, len si na papier napíš , ako by si túto situáciu nazval (napr. „hádka s mamou“, „Sestra mi zobrala notebook“ apod.). 
Následne si názov situácie deti vymenia. Tzn. Janka nadiktuje svoj názov Peťovi, Peťo nadiktuje názov Zuzkei atď. Každý si názov situácie napíše na papier.

3. Vyberte si z dvoch možností:
a) vytvorte a porozprávajte krátky príbeh inšpirovaný názvom situácie vášho spolužiaka
b) zahrajte krátku situáciu inšpirovanou názvom situácie vášho spolužiaka (napr. s bábkami na stole – použiť môžeme figúrky, bábiky, kocky, kuchynský riad apod.;)

Reflexia:
Podobal sa vytvorený príbeh alebo situácia tomu, čo bolo pôvodnou inšpiráciou pre vytvorenie názvu?
Ako sa dá novo vzniknutá konfliktná situácia riešiť? Pomenujte, aký problém sa v situáciách rieši. (Zaoberáme sa novo vzniknutými situáciami. Nie tými, ktoré boli pôvodnou inšpiráciou.)

V prípade, že máme dostatok času, môžu skúsiť deti jednotlivo zahrať situácie znovu tak, aby situácia zmenila konfliktný charakter. Hľadáme ideálne riešenia situácií.

Komentáře