Jak zapojit dramatickou výchovu při výuce přípravné hudební nauky na dálku? Podívejte se na úryvek mailu Jaroslavy Holasové.
"Dobrý den, vážení rodiče a milé děti z hudební přípravky!
Naposled jsme si s dětmi hráli na...to je hádanka pro rodiče (jestli Vám ji děti nezapomněly říct):
Naposled jsme si s dětmi hráli na...to je hádanka pro rodiče (jestli Vám ji děti nezapomněly říct):
"Běhá to okolo chalupy, dělá to cupity, dupity,
běhá to okolo chalupy, dělá to cupity, dupity dup! "
Víte?
řešení:
"Dešťové kapičky, dostaly nožičky,
běhaly po plechu, dělaly neplechu."
Dětem, prosím, připomeňte: "prší!" - "poprchává" - "krápe" a požádejte je, aby to pěkně prstíky do dlaně vytleskaly (šlo nám o rytmus).
A když doma najdete prázdnou menší krabičku (já měla od čaje), nasypte do ní trochu hrachu (čočky, rýže...) a pořádně ze všech stran zalepte izolepou. Děti ji rády pokreslí a hned doma máte hudební nástroj! - dešťovou krabičku.
Když si jich vyrobíte víc a do hraní se zapojíte, můžete si vytvořit i zvukovou báseň "Jak nám pěkně prší".
Třeba: jak začíná mrholit (potichu a pomalu), jak se déšť zvětšuje a jak je největší a padají i kroupy...potom trochu přestane a zase jen mrholí až do ticha...
Třeba: jak začíná mrholit (potichu a pomalu), jak se déšť zvětšuje a jak je největší a padají i kroupy...potom trochu přestane a zase jen mrholí až do ticha...
A kdyby venku opravdu pršelo, posílám pohádku Jak Rákosníček neobstaral déšť, užijte si ji společně!"
Komentáře
Okomentovat